Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ezt a 3 dolgot tedd,hogy még több dolog jól működjön az életedben!

Szeretnénk elérni azt ,hogy az életünk úgy alakuljon ahogy elképzeltük. Mindent meg is teszünk érte,részletesen megtervezzük.

De vajon miért nem sikerül az élet minden területén az elképzeltek megvalósulása?

Ami történik velünk akár  naponta,vagy  hetente ,havonta vagy bizonyos életszakaszokban hasonló megélések, azokat  mi magunk idéztük elő.

Nehéz elhinni ezt a feltevést. Nem írnám ténynek, mivel az emberek többségének szüksége van a fizikai síkon ,a való világban bizonyítékra. De ha mélyebben megvizsgálnák az eseményeket és azok előzményeit akkor ők is megbizonyosodhatnak róla. De nehéz bevallaniuk. Igazából. Pedig roppant tanulságos és szórakoztató feladat  lenne. 

Tegyetek egy próbát :

Csak képzeljetek el akármit, bármit ami szeretnétek,hogy veletek megtörténjen.Nagyon-nagyon fontos,hogy ne szemlélői legyetek  a történésnek hanem a szereplői. Érezzétek minél részletesebben. Ha felfelé mentek a lépcsőn a képzeletben,akkor azt is érezni kellene,ahogy a lépcsőfokokat    lépitek. Ahogy ver a szívetek a 4. emelet után, vagy hogy a lábaitok mennyire elfáradt.  Figyelni egyben arra is ,hogy  milyen hangokat hallotok a szomszédok ajtajai mögül. Érezni a huzatot vagy épp a levegőtlenséget. Szóval így értem a szereplői állapotot.  Esetleg ha létrán mész fel a képzeletedben akkor azt úgy próbáld vizualizálni, hogy érzed a lábad alatt a létrát. Látod,hogy egyre magasabbra jutsz. Érezni a kezeddel magát a létrát is. Esetleg ha lenézel akkor látod  távolságot a földtől. S ezt naponta többször megélni. S hamarosan azt fogod tapasztalni,általában 1 hét max. a 10. napon létrát fogsz mászni még ha nem is tervezted  arra a napra. 

Szóval képzeld magad valamilyen helyzetbe bele. Láss színeket és. Folytass párbeszédet. Pl. folytass a képzeletedben a főnököddel egy párbeszédet. De ezt úgy képzeld el,hogy Ő azt mondja amit hallani szeretnél. Éld át az egész helyzetet.

Tedd meg ezt minél több alkalommal,minél részletesebben. 

Nevill Goddard-nak van egy ilyen házi feladata,kísérlete.  (Így írd a keresőbe : Nevill Goddard a létra)

 

Szóval naponta nem is tudom,mennyi gondolat fut végig az agyunkban,sok. Nagyon sok az biztos. Minden embernek vannak belső párbeszédei ,ha megfigyelitek akkor ezek nagyon hasonlóak minden nap. Minden nap gondolunk valamilyen helyzetre megoldandó feladatra. Emlékezünk egy pillanatra, ami persze érzést vált ki belőlünk.

Ti mire gondoltok nap mint nap?

Minden elgondolt gondolat egy megerősítés,megerősítése annak a helyzetnek,élménynek,állapotnak ami  abban benne szerepel.Ráadásul szeretjük felidézni a fájdalmainkat ,keserűségünket,csalódásainkat  s minden olyat amivel bántjuk magunkat. Ezzel tovább mélyítjük a sebeinket,még mélyebbre ül s szinte már a  meg nem történt párbeszédek alapján éljük az életünket  tovább. Túlgondoljuk.

Miért  ragaszkodunk ezekhez az állapotokhoz?

Egyszerűen vannak emberek akik a panaszkodás és a negativizmus  szóvivői.  Csak figyeljétek meg, találkozol egy ilyen emberrel és ha olyan a nexus kettőtők közt akkor elmeséli a problémáját. Addig tolja míg  sajnálkozol . Egyszer próbáljátok ki :

-Képzeld nekem is van problémám,de ettől függetlenül olyan jól érzem magam, majd megoldódik. Biztosan lesz rá megoldás. Jaj nem is mondtam, vásároltam egy ruhát stb. stb...- ha így válaszoltok ,neki tuti biztos,hogy neked többet nem panaszkodik majd.

Ezeknek az embereknek ezekre  van szükségük,hogy naponta elmantrázza a bajukat. S legyen aki meghallgatja. Hisz mi történne ha való életbe kellene lenniük?! S nem tudnak az elmúlt  X év, esemény  keserűsége mögé "bújni". Nehéz lehet, aláírom,de nem lehet egy egész életet eldobni egy  negativ esemény/élmény miatt. Attól lehetnek kedvesek, bűbájosak csak magukról beszélnek. Hogyan tovább?

Náluk már csak a pszichiáter tud segíteni.

Oké,akkor  mit is  kell tenni?

1. Ne panaszkodj

Minden panaszkodással megerősítjük azt az  állapotot. Sőt ilyenkor azt "üzenjük ",hogy még többet szeretnénk belőle.

Azután meg is kapjuk, nem biztos hogy rövid időn belül . Amikor elhatalmasodik felettünk az elég volt ebből, érzése vagy elhangzik,hogy "mi jön/jöhet még" akkor kapjuk ajándékba a kívánalmainkat!

Minden pillanat, amelyet panaszkodással és morgással töltünk, a saját életünkből vesz el. A vidám pillanatok pedig mindig hozzátesznek egy kicsit. Válaszd, amelyik jobban tetszik.

Richard Templar (brit író)

2. Jelen időben beszélj

Bármi ami eszedbe jut ,ne mondd ki azonnal. Vizsgáld meg ,hogy - panaszkodás-e?;  -pozitív töltetű-e?; - jelen idejű-e?; Azért fontos,hogy a jelenidőt használjuk mert akkor a jelenben vagyunk/élünk. Mi értelme lenne a múltról vagy a jövőről beszélned.S ezt minél hosszabb ideig fenntartani. Egy idő után le fogsz szokni arról,hogy állandóan a múltban történt események,élmények hatásai alatt legyél s az szerint cselekedj. Egyszerűen új szokássá kell alakítanod,később már fel sem fog tűnni. 

A múlt emlék, a jövő titok, a jelen ajándék

közmondás
 
 
3. Önbecsülés növelése
 
Hogyan tudjuk az önbecsülésünket növelni? Sokszor büntethetjük magunkat azzal,hogy
- nem vagyok elég jó;
- nem vagyok elég okos
- nem érdemlem meg
- nem vagyok erős
- engem mindenki bánt
- folyton becsapnak,átvernek
- a szüleimnek ,testvéreimnek,nagyszüleimnek sem sikerült
és még lehetne folytatni a felsorolást.
Nagy feladat elhinni magunkról,hogy igenis  képesek vagyunk a vágyott céljaink elérésére. Képzeld el,hogy már elérted a célod . Most ne a hogyan(nal) foglalkozz,csak egyszerűen képzeld el. Lásd magad abban a pozícióban,lásd magad abban a környezetben Érezd az illatokat,érintéseket.

 Mit látsz?

Mosolyogsz,bezsebeled az elismeréseket,érezd a váll veregetéseket - ez igen,megcsináltad! -  dícsérő szavakat. Elégedett vagy . De a legfontosabb, hogy  nyugodt  .

Mit csinálsz ezután?

Vajon szeretnél-e ebben az állapotodban maradni,vagy visszavágysz a szorongó, panaszkodó valamilyen indok mögé bújó passzív énedhez. 
 
 

 

Kezd kisebb dolgokkal,legyen siker élményed. Ahogy a negatív dolgokat is mi magunk idézzük elő a gondolatainkkal ,félelmeinkkel. Éppen úgy megtehetjük ezt a pozitív élményekkel, előfeltételezésekkel is. 

A kezeid cselekvéshez kötöttek,de a képzeletedben nincsenek megkötve a kezeid és minden a képzeletedből fakad. Minden .

 Esther Hicks (lelkesítő szónok).

Az vagy amire a legtöbbet gondolsz,nem hiába hangsúlyozom. Amiről beszélsz,amiről gondolkodsz a legtöbbet olyan az életed. Nézzünk körbe a házunk táján, sepregessük ki a negatív lehúzó gondolatokat.

 

A szavak nem tanítanak, csak az élettapasztalat tanít

MerieN